Ez az oldal cookie-kat használ, hogy a legjobb élményt tudjuk nyújtani a felhasználóinknak!  Részletek az "Adatvédelmi Nyilatkozatban"

Ez Polonkai István Független Herbalife Tag weboldala. A hivatalos Herbalife Magyarország Kft.
Weboldalért keresse fel a Herbalife.hu oldalt

Megértettem
Termékek Menü
0

31 Tipp a testsúly-kontrollhoz

LENDÍTSD A MÉRLEG NYELVÉT KEDVEZÖ IRÁNYBA!

 

1 - Ha a vacsora utáni nassolás problémát jelent számodra, próbáld ki azt, hogy vacsora után fogat mosol. Nagyszerű jelzőként működik az evés abbahagyásához.

2 - Ha az étteremben a főételt a tipikus "keményítő és zöldség" kombinációval szolgálják fel, kérd azt, hogy vegyék ki a keményítőt, és helyette duplázzák meg a zöldséget. A zöldségköretek általában kis adagok, tehát ez segíteni fog abban, hogy növeld a napi bevitelt.

3 - A délutáni nassolás az emberek számára nehéz időszak - de az ebéd és a vacsora között gyakran hosszú idő telik el, és ilyenkor az egészséges nassolás helyénvaló. Egy csésze túró (kb. 225 gramm) egy kevés gyümölccsel ideális nassolnivaló, vagy kóstolj meg egy Herbalife Fehérjeszeletet vagy Pirított szójababot. Majd ezután vacsoraidőben mondj le a nassolnivalóról!

4 - A reggeli ételek olyan élelmiszereket tartalmazhatnak, amelyekhez a nap további részében lehet, hogy nem jutsz hozzá - teljes kiőrlésű gabonák a rostbevitelhez, tejtermékek a kalciumbevitelhez és gyümölcsök. A Herbalife Formula 1 shake (gyümölccsel elkészítve) és egy szelet teljes kiőrlésű pirítós segít a tápanyag szükségleted nagy részének kielégítésében, és így jól indul a napod.

5 - A kávéházakért rajongók legyenek óvatosak - néhány kávéital tápanyagtartalma alacsony és kalóriatartalma magas. Próbáld ki a félzsíros tejjel készült tejeskávét, amely egy teljes adag tejterméket, és kb. 10 gramm fehérjét biztosít számodra, és gyors és tápláló reggeliként egyél hozzá egy darab friss gyümölcsöt.

6 - A változatosság kedvéért adj gyümölcsöt a salátádhoz. Kóstold meg friss narancs vagy mandarin gerezdekkel, almával vagy kivivel. Az édes gyümölcsök jól illenek a savanykás vinaigrette öntethez. A több tápanyag érdekében - a jégsaláta helyett - használj sötétzöld színű levélzöldségeket is.

7 - A mélyhűtött zöldségek és gyümölcsök is lehetnek ugyanolyan táplálóak, mint a frissek, és talán olcsóbbak is, és így lehetőséged van olyan élelmiszereket is enni, aminek az évadott időszakában esetleg éppen nincs szezonja. Például az ömlesztve fagyasztott spenótlevél vagy darabolt zöldség könnyen hozzáadható a levesekhez és ragukhoz.

8 - Az ételek ízesítésénél próbálj meg ne a zsírokra, cukorra és a sóra támaszkodni. Ehelyett próbáld ki, hogy reszelt citromot, zöldcitromot vagy narancshéjat adsz a gyümölcsökhöz, zöldségekhez, a halhoz vagy csirkéhez, és kísérletezz fűszernövényekkel, fűszerekkel, hagymával és fokhagymával.

9 - A hideg italokban, például szénsavas üdítőkben, gyümölcslevekben és gyümölcsös italokban lévő kalóriák gyorsan összeadódnak. Próbáld ki helyette a szénsavas ásványvizet egy szelet citrommal vagy zöldcitrommal, vagy egy kis korty gyümölcslével ízesítve. A paradicsomlé vagy vegyes zöldséglevek laktatóak, táplálóak és kalóriatartalmuk alacsony.

10 - Keress egy edzőtársat a testmozgáshoz, aki veled együtt elkötelezi magát egy edzésterv mellett. Ha például együtt sétáltok, akkor vigyétek haza a társaddal egymás cipőjét. így mindenképpen el kell mennetek a következő edzésre!

11 - A rendszeres edzés jobb éjszakai alvást biztosít. Gyorsabban eljutsz a mélyalvás szakaszaiba, ezért pihentebbnek fogod érezni magad reggel. Még az is lehet, hogy kicsit kevesebb alvásra lesz szükséged, és a fennmaradó időt testmozgásra fordíthatod.

12 - Több rostra van szükséged? Rakd meg a szendvicseidet rengeteg zöldséggel, beleértve a salátát, uborkát és a sárgarépát, és használj 100%-ban teljes kiőrlésű kenyeret.

13 - Készíts humuszkrémet a turmixgépben csicseriborsóból egy kis olívaolajjal, citromlével, borssal és fokhagymával és használd ezt a szendvicskrémként vagy a majonéz helyettesítésére.

14 - Törekedj arra, hogy az állati fehérjét kiegyensúlyozd a nővényi forrásból származó fehérjékkel. A Herbalife Formula 1 szójafehérjét tartalmaz. Próbáld ki, hogy kemény tofu szeleteket teriyaki szószba pácolsz, és aztán megsütöd a sütőben. A tofu sűrűvé és húshoz hasonló állagúvá válik és nagyszerű salátához hozzáadva, szendvics be rakva, teljes kiőrlésű pitában, vagy főételként barna rizzsel és zöldségekkel.

15 - Igaz az, hogy a kisebb tányérok használata segít az adagok szabályozásában. Az étel több helyet foglal el a kisebb tányérokon és azt a képzetet kelti, hogy nagyobb adag van a tányérodon, mint valójában.

16 - Egy másik ötlet az adagok szabályozásához: Mindegy, mit eszel, tedd tányérra. Ne ülj le egy zacskó csipsszel, egy doboz sós keksszel vagy egy doboz mag keverékkel - biztos, hogy túl sokat fogsz enni. Döntsd el előre mekkora lesz az adag, aztán tedd egy tányérba vagy tálba.

17 - A jelenlegi testmozgásra vonatkozó ajánlások szerint heti öt alkalommal 30 percnyi mozgást kellene célul kitűzni. Nincs elég időd? Oszd fel két vagy három rövidebb részre. Tegyél egy rövid sétát ebédidőben, egyet a szünetben és egyet vacsora után.

18 - A változatosság kedvéért a konzerv tonhal helyett próbáld ki a konzerv vadlazacot. Hamburgerbe is kitűnő: Keverd össze a darabolt konzervlazacot darabolt hagymával és paprikával, egy kis zsemlemorzsával és tojásfehérjével, formálj belőle pogácsákat, és grillezés után tedd teljes kiőrlésű zsömlébe.

19 - A konzervlevesek tápértékét növeld úgy, hogy víz helyett félzsíros tejjel, vagy szójatejjel kevered össze. Miközben a leves melegszik, dobj bele egy kis mélyhűtött zöldség keveréket, vagy ömlesztve fagyasztott spenótot, ami tápanyagot, ízt és tartalmat ad az ételnek.

20 - Izletes szendvicsfeltétként próbáld ki, hogy a konzerv tonhalat összekevered pürésített avokádóval.

21 - Az avokádó evőkanalanként kevesebb zsírt tartalmaz, mint a majonéz, és a zsír, amelyet tartalmaz egészséges a szív számára.

22 - Csökkentheted a házi készítésű péksütemények zsírtartalmát, ha a receptben elő írt zsiradék felét almaszósszal, natúrjoghurttal, vagy őszibarack bébiétellel helyettesíted. Az őszibarack jól illik a gyorskenyerekhez, a joghurt és az almaszósz pedig az olyan fűszeres édességekhez, mint a teasütemények.

23 - Tűzd ki célul, hogy rendszeresen kóstolj meg újabb egészséges ételeket. Látogass el a helyi termelői piacra azért, hogy új ételeket keress, például különböző gyümölcsöket, zöldségeket vagy teljes kiőrlésű termékeket. Ha az ételeid egészségesek és változatosak is, az segít majd, hogy a helyes úton maradj.

24 - Gondosan olvasd el a tájékoztató címkéket. Minden tápanyag és kalória információ egy adagra és nem egy csomagra vonatkozóan van megadva. Az italok csomagolása két-három adagot is tartalmazhat; a kis csomagos ropogtatnivalók is gyakran több adagot tartalmaznak. A csomag perec, amiről azt gondoltad, hogy 140 kalória, akár közel 500 kalória is lehet.

25 - Tartsd a folyadékegyensúlyt egész nap, és testmozgás után különösen figyelj oda a folyadékbevitelre.

26 - Mérd meg a testsúlyod sportolás előtt és után. Minden egy font (kb. 0,5kg) elvesztett súlyra igyál 2-3 pohár vizet, hogy pótold a mozgás közben elvesztett folyadékot.

27 - A teljes kiőrlésű gabonák fontosak, d~ sok köret hosszú főzési időt igényel. Ezért próbálj ki olyan ételeket, amelyekhez kevesebb időre van szükség, mint például a gyors barnarizs, a quinoa (dél­-amerikai gabona) vagy a teljes kiőrlésű kuszkusz

28- Rohanás közben is étkezhetsz egészségesen. Próbáld meg elkerülni a gyorséttermi hamburgereket és inkább a szendvicsbár típusú láncok felé vedd az irányt az egészségesebb, könnyebb szendvicsekért és feltekert szendvicsekért, vagy válaszd a mexikói stílusú grill éttermekben felszolgált puha tacos-t, fajitas-t (mexikói ételek - a ford.) és salátákat.

29 - Az ételfogyasztásról vezetett napló nagyszerű eszköz. Még ennél is jobb, ha megpróbálod előre megtervezni az ékezéseket a naplódban - így jobban elkötelezettnek fogod érezni magad.

30 - A fehérjeporok nagyszerűek étkezést helyettesítő shakekhez adva, de más ételekhez is hozzáteheted.

31 - A magas fehérjetartalmú reggelihez főzd meg a zabpelyhet félzsíros tejben vagy szójatejben, és amikor megfőtt keverj hozzá némi Herbalife Személyre Szabott Fehérjeport. Az extra fehérje segíteni fog abban, hogy hosszabb ideig jóllakottnak érzed magad. 

Tartalomhoz tartozó címkék: blog